Ma már szinte mindenkinek van mobiltelefonja, sőt, okos telefonja. Viszont minél bonyolultabb egy szerkezet, annál nagyobb eséllyel romlik el. Természetesen nem csak a piacvezető, hanem minden telefongyártó cég arra törekszik, hogy mobiltelefonjaik, legalább a garanciális időtartam alatt, ne romoljon el, de ennek ellenére, hébe-hóba szükség lehet javításra.
Nem véletlen hát, hogy ma már, a több millió forgalomban lévő mobilkészülék mellett, szinte minden sarkon van egy mobil szerviz, hogy az esetlegesen felmerülő problémákat a lehető leggyorsabban orvosolni tudják, hiszen a gyárak is tisztában vannak vele, hogy sok embernek, bármennyire furcsa is belegondolni, a fél élete van benne egy-egy ilyen készülékben.
Nekünk, mint felhasználóknak, ez a helyzet azért is jó, mert a szinte egymást érő telefon szervizek piaci versenyben vannak, ami az árakat aránylag alacsonyan tudja tartani.
Érdemes azért odafigyelnünk, hogy milyen mobil szervizbe visszük készülékünket, ugyanis nem mindegy, ki, milyen hozzáértéssel és milyen alkatrészekkel dolgozik. A drágább típusokat mindenképpen gyári telefon szervizbe vigyük, de az olcsóbb kínai készülékeket is érdemes olyan helyre vinni, ahol valamelyik nagyobb gyártó márkaszervize is üzemel, így garantált a minőségi munka.