A gyermekek, fiatalkorúak és a tinédzserek fontos célközönsége a marketing tevékenységnek. Persze nem minden cég számára jelentenek potenciális vásárló erőt, sőt, vannak olyan iparágak, vagy termékek, amelyek számára kifejezetten tiltva van a termékeik népszerűsítése a fiatalok körében. Egy marketing szakember azonban pontosan jól tudja, hogy nem elég a ma vásárlóira fókuszálnia, hanem ezzel párhuzamosan el kell kezdeni tenni azért, hogy a jövő vásárlóit is elérje és megszólítsa. Az ilyen marketing tevékenység bemelegítésként, alapozásként is szolgál, hisz nem lehet elég korán elvetni a magokat. Viszont amelyik marketing szakember időben megteszi ezt, az sokkal hamarabb és eredményesebben tudja majd learatni a befektetett munka gyümölcsét, mint azok, akik késve kezdenek csak neki ezzel foglalkozni. A gyerekek tehát a jövő fogyasztói és nem utolsó sorban képesek hatni és befolyásolni szüleik vásárlási döntéseit is. Hiszen képesek addig nyúzni és nyaggatni szüleiket egy vágyott dologért – amiről legtöbbször a reklámokból értesülnek – hogy azok előbb utóbb beadják a derekukat és megveszik nekik. Ezért is figyelhető meg az a tendencia, hogy a gyermekeknek szóló reklámokra fordított kiadások robbanásszerűen megugrottak az elmúlt években.