Ha érdeklődünk valamilyen szolgáltatás vagy termék iránt, akkor legelőször az interneten fogunk rákeresni. Ilyenkor a legegyszerűbb és legelőször eszünkbe jutó szavakat fogjuk beírni a keresőbe és elkezdjük végignézni a találatokat. Jó eséllyel már az első oldalon megtaláljuk, ami keresünk. Azért, hogy a kereséseink minél sikeresebbek legyenek egy vállalatnál a SEO szakemberei tesznek a legtöbbet. Ők azok ugyanis, amik meghatározzák azokat a kulcsszavakat, amiket beírva az adott céget fogja kidobni találatként a kereső. A SEO szakemberek általában egy reklám ügynökség alkalmazottai és így segítik a megbízó cég munkáját. A reklámügynökség egyébként nem csak SEO szakemberekből áll, hanem sok más feladatkört is ellátnak az itt dolgozók. Visszatérve a kulcsszavak meghatározásához, néha sajnos követnek el hibát a reklámügynökség dolgozói is. Az egyik jellemző hiba, hogy nem jól határozzák meg ezeket a szavakat. Pontosabban a szavak jók, csak olyan nagy a verseny az adott kulcsszó használatában, hogy egy kis cégnek szinte esélytelen előre kerülni az adott kulcsszó tekintetében. A reklámügynökség SEO szakemberének feladata felmérni, hogy a kiválasztott kulcsszó használatával érdemes-e foglalkozni vagy egy hasonló kulcsszóra érdemes ráerősíteni.