Miért olyan vonzó vevői szemszögből a kuponos vásárlás a rég megszokott, helyszínen történő értékesítéssel szemben? A kuponos értékesítés valójában mindkét oldalról előnyös lehetőségnek bizonyul, de nézzük előbb a vásárlók számára evidens pozitívumokat.
Kuponos vásárlás esetén nem kell külön, az üzlet vagy bolt helyszínére menni, elég, ha telefonjukon vagy számítógépükön csatlakoznak az internetre és a kívánt termák kiválasztása után már meg is tudják rendelni az árut vagy szolgáltatást. Ezt követően csupán a futárra kell várni, hogy átvehessük a kívánt terméket. Eladói oldalról a kuponos értékesítés nagy előnye, hogy olyan potenciális vásárlókhoz is eljutnak, akik egyébként valószínűleg sosem léptek volna be üzlete ajtaján, vagyis a vásárlói kör bővítésére egy kiváló módszer. Emellett készlet kisöprés esetén is sokkal több eladást tudnak lebonyolítani a meghirdetett akciók révén, mint amennyit a boltban tudnák megvalósítani. Ezek olyan előnyök, melyeknek nincsen párja és komoly megfontolásra érdemes egy ilyen lehetőség kihasználása.